bekgroud

Leelou Blogs

.: aNTara mEReka YaNg sEtia :.

Sunday, February 20, 2011

kite nak gelak je rasenye...

Hai awak - awak semua.. tens sebab sudi singgah belog kite.. kite ade bende nak share ni.. huhu.. kite xtau nak klasifi kan camne.. yang ta patotnye ade ke kite perlu jadi camni sebab mereka.. oh tidak.. rase cam hipokrit la plak.. kite bajet - bajet nak singgah tengok baby kak ipar dy la.. kak ipar dy baru bersalin.. urm xpe la kan.. g la JJ sat ,p beli baju bakal anak menakan..konon nye nak tarik perhatian mak pak dy.. haha nampak sangat xikhlas.. dak aih... baby,kak lia ikhlas bagi gift set tu kat baby.. baby cepat sembuh noh.. name baby ni NUR ALIA ZAHIRAH BT AZMAN..wah.. fullname k.lia ingat name baby.. k.lia pon konon tunjukkan ke'expert'an handle baby.. tapi bak kate tok wan baby,boleh la tu.. tau nak handle baby.. weee~~~lawak tau bile imbas2 balik..
okey3... ni anak buah mak teh..cecece.. mak teh tu..xtahan..



tu baru 4jam yang pertama..selepas jam yang berikotnya.. family dia plak ajak kua bersama.. haish...aku da jadi haru.. camna ni?? nasib wan( tok k.lin) bagi lampu kat kami.. kirenye malam tu 2 buah kereta la.. ber 'honey moon' lagi la kite kan awak... ha,lau x mak nak naik kete same ngan kite.. yeay.. nasib baik wan kate xpayah.. "biaq depa berdua ja" haha..caya lah terbaik wan!! kami teruskan perjalanan ke TASIK IDAMAN..ha..mesti korang pon xtau kat mana kan?? cek?? lagi la xtau.. semalam tu pon baru ja tau.. tu pon dek sebab Pak Teh yang bawak.. tasik tu area jenderam dekat ngan GMI.. tempat abg study.. baru la tau.. makan sat,lepak - lepaking then we are off to another place... tau kat mane?? UPTOWN,CHERAS..dat is 2nd day 'saya ngan dy' pegi.. adey ngan baju yang same.. saya ni?? xyah cakap la.. pakai baju yang same 2 hari berturut2.. nasib xda bau.. kalu ada bikin malu saja.. kami berdua da memang xlarat.. xcukup tido dari semalamnya lagi.. dari malam sampai ke pagi kami berjalan.. deyy.. tambah plak family dy yang memang ber'stamina' tinggi ni.. lagi la lame berjalan.. saya dan dia??xyah cakap la..surrender awai-awai..penat + mengantok.. walau pon berkeadan camtu kami masih mampu meneruskan perjalanan.. kami p sat TASIK PERMAISURI...adeh..terimbas lagi kenangan..saje je kan.. tapi nasib la dy xtau...lau x,mesti ade sikit kot perasaan cemburu tu.. tapi xpe..cemburu tande sayang.. kami nye ala - ala 'trip' tu ending pkol 3 pagi.. see..bukan main lagi penatnye...

pukol 9 pagi tadi baru aku bangun.. tu pon sebab wan ngan abah nak balik.. lau x tido lagi kot..he3..cancel jadi menantu kan camni mak?? haha.. nasib la mak.. ina pon xtau nak cakap ape.. nak dijadikan citer saje je la nak tengok2 mak a.k.a nak tunjuk skill memasak.. ha.. amek kau!! terkena batang hidung sendiri... memang sure/kompom dan patot la aku masak untuk lunch hari ni.. mak terpaksa p ikot a.man sebab nak cek baby.. sama ada sakit kuning tu da surut ka belom.. haish.. memang la kan.. aku pon ape lagi.. bersilat mak limah la nak sedia kan hidangan tu.. hesh.. bukan main lagi..hidangannye cume 2 jenis je..tapi mengalahkan orang masak kenduri..aku plak cuak takot ta jadi.. yang jadi kompom Tumis Air Sawi tu je la.. yang Ayam Masak Merah tu kompom jadi kalu cili mesin dy sedap.. ceh3... nak salah kan cili plak..padahal memang xpandai.. ha.. amek setepek.. kan mak dah pesan.. ko blaja la masak..
nanti senang.. ni xnak.. see?? kan da kene.. uwaaaa...rase nak menangis la plak.. sebab rase cam gagal je... tah ape la komen dorang makan lunch hasil tangan aku tu.. malu wooo kalo kene komen yang agak' membina'.. tapi xpe..from now onwards.. saya akan mula belaja memasak.. demi diri sendiri dan bakal kehidupan yang saya akan lalui.. saya nak jadi chef untuk suami saya nanti.. haha.. berangan je lebih.. abang,sorry sayang xdapat nak wat yang terbaik sangat..maklumla...paham2 je la abg eh..

lastly...aku decide nak balik pagi lagi..tapi ade je halagan nye..pkol 4 jugak aku kua umah.. kua dari ostel pkol 4 blik cni pon same..  waaa..sebenarnye xnak balik lagi..tapi sebab de beberapa perkara yang membuatkan aku xselesa.. tu yang aku balik dulu.. paling best most welcoming... akan diundang untuk hari - hari yang akan datang.. to baby, k.lia akan datang lagi.. jangan risau k..ceh3.. ni mak teh ni.. alahai.. mak teh ke?? vroom.. macam2.. yang penting weekends ni terisi jugak.. puas dan seronok + happy...

p/s: awak,saya ni da boleh masok lom dalam family awak?? 
awak...kite nak gelak je ni..saya akan sematkan pertemuan pertama saya dan keluarga awak...haish..nasib xramai sangat kan..lau x,xtau la camne nanti....
sayang awak la!!!

3 comments:

  1. yuhuu..besnye..hehe
    tahniah lah ye.. nanti ko ajakan aku plak weh.aku pun xlama lgi je ni.haha :D

    ReplyDelete
  2. weh...dh jmpe mak pak dh 2..ble lg?huahuahuahua..

    ReplyDelete
  3. wawa:huhu..xtau lg..byk komitmen ni...nnt pape u dtg eh wedding i..hihi
    misz:urm..tu lar..siap kne test lg..adoi ai...

    ReplyDelete