bekgroud

Leelou Blogs

.: aNTara mEReka YaNg sEtia :.

Saturday, March 26, 2011

nAsiB..

Haddodooooi..apelah nasib aku hari ni...2 x terkena..memang choi la..xdapat nak digambarkan dengan kata2..terlalu....oh..speechless u know..what the hell la..ok2.aku mula kan scene pertama eh :  cite dy camni. 
aku singgah sebuah gerai buruk + bersepah + cam bagus sorang makcik ni..sj la try sehelai selendang..mana la nampak cute mute ke kan muka aku bila pakai shawl tu..aha..shawl..selendang cam panjang sgt la plak nak taip..then,pastu cube 2,3 kali pusing depan cermin nak belah ar dari situ. 1~ sebab muke makcik tu pon da camtu hantu aku tgk. 2 ~ memang aku nak bla ar. xkan nak bertapak kat situ.. buleh lak dy bukak ceramah tanpa bayaran kat aku. ohhoi...dasar org tua..buleh kau kata yang macam2 kepada ku..



elow makcik,adat lar org berniaga,customer berhak mencube ape yg dy nak cube.bukan macam kau org tua kedekut..kalu camtu sikap kau org tua,xakan kemana perniagaan kau itu..haha..  { sekarang ni pon terngiang2 dan terimbas2 je lagi muka org tua tu.}

pastu kami means osmate aku lar. kami ber5 keluar hari ni..for the last maybe.. teruskan perjalanan dengan hati yang panas ditambah plak cuaca yang panas hari ni..memang berganda ar ke'panas'an hati kami ni..untuk melegakan rasa hati tu..kami singgah sapedek..tau x ape sapedek tu..makan lar.. aku??aku lar manusia yang makan paling banyak.sebab geram wooo...mase nak makan ni pon lagi satu hal..ape sal agaknye hari ni erk??sume makcik2 ni period ke ape??ke nak menopos..memnajang muka muncung..da buleh ikat jer rsa nya.. tapi aku buleh trime sebab masakan kau kene dengan selera.. gud job makcik..semoga di murahkan rezeki..

our journey is begin.. journey la sangat.. osmate aku ni mengalahkan aku..aku yang beriya sangat2 nak pergi last2 dorang yang bersoping2an melampau..haish..suke hati korang lar..asalkan puas.nampak mana duit tu pergi.jangan menyesal k..
antara niat aku sebenar nye adalah :
1.nak carikan jeans utk adk n akk aku
2.nak cari kurung
3.nak beli maskara
tapi antara ke33 barang yang aku nak,cume no2 je yang tercapai..itu pun sebab TERPAKSA..kalo x,aku xbeli jugak ok..nasib cantik jugak kurung ni...adus....apela nasib...asal masuk,belek,tanya harga sikit kompom dan semestinya kena beli..tanya xberti mahukan ia...tolong la paham wahai peniaga jalan TAR..awak yang lebih tua dari saya lebih mengetahui adab2 nye..bukan saya yang mengajar awak2 semua.. dan tahniah buat seorang makcik yang aku rasa teramat polite melayan customer..

moral of the story today : nak beli barang tu tgk dari jao k. jangan gatal2 nak cube barang tu walu sekali pon korang nak.then,fine first mood of owner tu.. takot korang kne 'ngap' cam aku..xke sia2..papepon untuk 'makcik' semoga dimurahkan rejeki je...amin...

No comments:

Post a Comment